Mijerra = Mia helt enkelt

Mina innersta tankar, funderingar, rädslor och principer :)Om mig och mitt liv helt enkelt!

Snart är det dags...

Publicerad 2013-11-03 02:32:00 i

Jepp, mina kära vänner..
först vill jag tacka alla som besökt min blogg
och samtidigt be om ursäkt att jag inte skrivit något nytt :)
Jag blev glatt överraskad av att se att vissa av er regelbundet tittar in.
Det värmer mitt hjärta jättemycket och sporrar mig att
fortsätta skriva och ni ska veta att ni inspirerar mig
och ger mig styrka inför det som komma skall.
 
Den gångna veckan har jag brutit en riktigt dålig vana..
Jag brukade ju dricka alkohol när jag jobbade..
även om d inte var mycket, så blev det några bärs varje jobbar kväll..
 
Sedan hade jag ju *mina* utekvällar och då kunde jag dricka ganska friskt..
Jag har även gjort bort mig med fylle-sms till en person jag just
träffat och faktiskt gillar, och sådant är så himla onödigt..
Har verkligen försökt be om ursäkt men får inget svar på mitt mess..
Jag förstår, och tänker inte försöka igen..av respekt, inte brist på vilja.
Har man gjort bort sig så har man..
 
Vem det är spelar ingen roll, men ett första intryck ska ju vara bra..
Det blev det inte tänker jag bara säga...'
det värsta är att jag vaknade med ett svagt minne av det,
gick igenom mina meddelanden och skämdes ganska friskt.
Usch, inte likt mig alls..
Kanske därför beslutet om att inte dricka känns härligt rätt.
Jag vill vakna utan att skämmas för mitt uppförande..
 
I alla fall, nog om detta :)
 
Denna vecka vart det inget förutom 2 glas vin blandat med fruktsoda på torsdagen...
haha även krögaren blev förvånad när jag tackade nej till den sedvanliga shoten innan hemfärd.
Jag kände mig bara stolt :)
Löjligt egentligen, men ändå..förändring känns bra, och att det oxå var lätt, gör att framtiden känns väldigt ljus..
 
Visst kommer det bli jobbigt med mathållning etc.,
men att låta bli alkohol kommer bli sååå  mycket lättare än vad jag trodde det skulle bli :)
Härligt vad motivation kan göra med ens sinne :)
 
Söndagen tänker jag lyxa till med extra fin Entrecote inköpt i Saluhallen på medis
med bakad potatis och god sallad.
Det blir nog det sista jag kommer få tugga på ett bra tag.
 

Måndag, då börjar allvaret på riktigt kan man säga...
2 veckor med bara måltidsersättning för att bl.a gå ner de sista kilona innan operation
men oxå för att hjälpa kroppen förbereda sig för en gastric bypass och livet efter operationen.
 
Söndagen den 17 kommer jag läggas in på Norrtälje sjukhus
och nästa dag blir d operation.
Jag ser fram emot det och känner mig otroligt peppad
och spänd inför det nya liv som väntar..
 
Smärtlindring i knän, höfter och allt det som man får
genom viktminskning är det jag ser fram emot..
Enda jag oroade mig för var vad jag skulle göra av
min ögonsten Lottie under de dagar jag inte är hemma
men det har underbara Anneli hjälpt mig med
och Lottie ska få vara hos henne sönd-tisd.
 
hahahaha, jag är så blödig att jag började böla när hon sa att hon kunde...
kändes som minst ett ton lyftes från mina axlar!!!
 
Nu kan jag köra full fart framåt utan några orosmoln :)
 
En del tror att jag kanske gör det för utseendets skull...nope..
jag känner mig vacker som jag är just nu,
men jag är väldigt trött på smärtan i kroppen som min vikt medför.
 
Så nya tider är på väg och jag känner mig redan nu
lyckligare på något konstigt sätt,
beslutet har liksom landat i mitt huvud och
jag känner mig redo inför en av de största utmaningarna i mitt liv.
 
Jag är sååå himla redo för ALLT vad det innebär med att faktiskt göra ett aktivt
val att ändra min livssituation.
 
Bring It On!!                Nu går jag ALL IN!!
 

Vi synes och höres finisar...
Och du...Tack igen för att du visar intresse för mig och min berättelse.
Massa kärlek skickas åt ditt håll!!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mia PH

En oftast glad skit som tycker livet är alldeles för kort för att hänga upp sig på sånt som inte gör livet bättre utan tvärtom. Raka rör gäller annars kan du hålla dig borta från mig, för jag har tyvärr inte tid med ditt larv :) så d så. Äntligen känner jag mig lycklig för första gången på länge och har bestämt mig för att ta upp bloggen igen. Förut var det mycket smärta men livet bjuder alltid på nya möjligheter :) så nu kör vi :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela