Mijerra = Mia helt enkelt

Mina innersta tankar, funderingar, rädslor och principer :)Om mig och mitt liv helt enkelt!

NU HAR TANTEN FÅTT NOG!!!!

Publicerad 2013-01-27 12:06:07 i

Jepps, då har jag bestämt mig...jag har grunnat på detta länge och det har känts så himla motigt pga min smärta i leder etc.
Jag hoppades på att få en gastric bypass beviljad men pga av mitt tidigare drogmissbruk (drogfri 3 år nu) så tyckte de att de ville veta att jag var stabil mentalt och psykologiskt...
vad de nu menar med det...för att kunna sluta droga så måste man vara stabil, annars går det inte...
men men...det är ju de som har utbildningen och de vet säkert vad de pratar om :)
 
Är oxå tobaksfri sedan 10 månader och min andning/astma har blivit MYCKET bättre :)
 
Hörrni, ramla inte av stolen nu...men denna (alltså jag) latmajja ska börja träna...
 
Inget hårdkör,  utan pga min storlek och extremt dåliga kondition,
samt ledbesvär etc så tänker jag ta det jäkligt lugnt
 
Mitt mål är att inom 2år nå min målvikt som är..??.. :)
 
haha,  tänker inte fokusera på kilon utan mer känsla av tillfredställelse och förhoppningsvis en radikal minskning av värk i kroppen.
 
Sen om man blir ännu lite snyggare är ju inte helt fel heller men det är absolut inte
anledningen till att jag börjar träna, det är för min hälsas skull...
 
Jag är så sjukt jäkla trött på att ha ont när jag vaknar och när jag gör något...
ont i fötter,rygg,knän höfter kan få vem som helst på ett dåligt humör...
 
Jag är en glad skit egentligen som inte gillar att vara tjurig ju :) hahaha
 
Däremot så tänker jag mäta mitt kroppsomfång för att för min egen del kunna
följa min minskning i storlek. det tror jag kan vara bra om man känner sig oinspirerad någon dag :)
 
PMI PMI PMI :)
 
Innan jag sätter igång tänker jag boka tid med personlig tränare för rådgivning om hur jag på bästa sätt ska gå till väga för att så småningom nå mina mål utan att få skador på köpet.
 
Att börja med kondition samt träna rygg och mage för att stärka ryggen är mitt första mål..
 
Så imorgon måndag åker jag och mamma till outlet barkarby för att inhandla mina första träningskläder någonsin samt ett par sjyssta skor..
 
Sen blir d träningskort här i hässelby gård (förhoppningsvis oxå köpt på måndag)
(på så sätt kan jag inte skylla på att jag inte har åk-kort eller
något annat ...Gå ner för backen kan jag alltid göra )
 
Har faktiskt föreberett mig för detta mentalt ett tag nu, Dags att leva som man lär...
NU KÖR VI, WISH ME LUCK PPL!!
 

Vill också tacka alla inspirerande, stöttande människor som kommer med goda råd och ger mig vägledning när jag är lite vilse i pannkakan :) TACK FÖR ATT NI FINNS

Kommentarer

Postat av: Åsa Östergren

Publicerad 2013-01-27 12:24:55

Massa styrkekramar skickade med glädje.
Självklart klarar du det här!
Av egen erfarenhet så känner man dig riktigt stolt när man upptäcker att det ger resultat. Själv har jag nog aldrig känt mig så stolt när jag lyckats bli sv med 20 kilo på två år.
Så stålsätt dig och ta fram din envishet så klarar du av det du sätter upp dom mål.

Svar: Tack :) dina ord både värmer och inspirerar :) puss och kram :)
Mia PH

Postat av: Andre

Publicerad 2013-01-27 12:45:19

Försvann min kommentar? Försöker igen.
Lycka till du starka kvinna, detta klarar du precis som allt annat som du bestämt dig för stora bamsekramar från mig och Filippa :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mia PH

En oftast glad skit som tycker livet är alldeles för kort för att hänga upp sig på sånt som inte gör livet bättre utan tvärtom. Raka rör gäller annars kan du hålla dig borta från mig, för jag har tyvärr inte tid med ditt larv :) så d så. Äntligen känner jag mig lycklig för första gången på länge och har bestämt mig för att ta upp bloggen igen. Förut var det mycket smärta men livet bjuder alltid på nya möjligheter :) så nu kör vi :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela