Mijerra = Mia helt enkelt

Mina innersta tankar, funderingar, rädslor och principer :)Om mig och mitt liv helt enkelt!

Konstigt det här med att sörja..

Publicerad 2013-01-30 00:02:03 i

Ja, ibland så är man så himla ledsen och det gör så ont att man tror att man ska gå sönder...
 
Sedan finns oxå de här underbara dagarna när man kan kolla på kort, lyssna på låtar och det enda man känner är en enorm tacksamhet, för att man fått ha denna person som påverkar en så mycket i sitt liv...
 
För mig är den personen min pappa som gick bort den 8e dec 2007. bara 2 veckor innan jag skulle fylla 40,
 
Då trodde jag inte att jag skulle överleva den otroliga smärta som totalt tog över min existens.
Att det skulle gå över och bli lättare att leva med, det trodde jag inte en sekund på. ..
 
Jag har dock en himla tur att jag har min mamma och min man som så totalt har stöttat mig och alltid lyssnat när jag varit så ledsen att jag inte kunnat andas, äta, existera....
 
Jag har fått tagit min tid med att försonas med den oerhörda förlusten..
Tack till er för ert oerhörda tålamod!!
 
Alla hanterar sorg olika och vissa människor förstår inte det overkliga tillstånd man hamnar i,
Smärtan i hela kroppen och speciellt i hjärtat...inget går att jämföra med det,
det vet alla som förlorat någon närstående och älskad person.
 
Men som sagt...sen finns det ju bra dagar oxå :)
 
Idag är en sådan dag,  när tanken på honom är så påtaglig,
Det är nästan så att jag kan höra hans röst i rummet bredvid..
Jag vill bara springa in och krama honom..*fniss* 
Tack för att du kom och hälsade på mig pappi :)
 
Det får mig att bli lycklig, jag vet då med bestämdhet att han alltid kommer att finnas med mig
och leva vidare i mitt hjärta.
Det gäller alla *mina* änglar där uppe :)
 
Tänkte dela en liten video jag gjort med ett program man egentligen gör karaoke i..
 
Oj vad sorgligt det var när vi spelade in denna,
 
Idag får den mig att känna en otrolig kärlek och värme för att vår älskade pappa, var just det...VÅR!  En otrolig person med många mindre bra *host host* sidor...
 
haha, han kunde vara en exentrisk egotrippare utan denna like men det hade kanske med hans konstnärs-själ att göra, vem vet...han gick väldigt mycket upp i allt han gjorde...förutom det vardagliga..där var han otroligt disträ...som sin dotter..hahaha
Nu är det dags att kolla lite mer tv..kände bara att jag ville dela även denna dag med er som följer vad jag skriver här...allt behöver inte vara nattsvart när det gäller sorg...
 
En sak som jag faktiskt har lärt mig är att de som sa det hade rätt...DET BLIR BÄTTRE MED TIDEN!!
Massa kärlek till er/M

Kommentarer

Postat av: Vicci

Publicerad 2013-01-30 04:07:28

Så vackert, mina tårar rinner.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mia PH

En oftast glad skit som tycker livet är alldeles för kort för att hänga upp sig på sånt som inte gör livet bättre utan tvärtom. Raka rör gäller annars kan du hålla dig borta från mig, för jag har tyvärr inte tid med ditt larv :) så d så. Äntligen känner jag mig lycklig för första gången på länge och har bestämt mig för att ta upp bloggen igen. Förut var det mycket smärta men livet bjuder alltid på nya möjligheter :) så nu kör vi :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela