Mijerra = Mia helt enkelt

Mina innersta tankar, funderingar, rädslor och principer :)Om mig och mitt liv helt enkelt!

söndag morgon

Publicerad 2012-07-29 06:21:59 i Allmänt

Ligger i bingen och tänker tillbaka på veckan. Har varit riktigt kul att både jobba och bara vara :)
Onsdagen blev som den brukar när jag är ledig.
karaoke på crazy eagle hos Aamanda. Alltid grymt, både ljud och värdinna.

I torsdags så käkade vi mat på Matadoren i Jakan och det är något jag bara måste rekommendera :)
Det var jag, Carina, Jessica, Hannelore,Jack, Kristina och sen anslöt även Hannelores bror :)
Efter maten blev d karaoke på Druvan och när en väninna kom, som tyvärr förlorat en förälder nyligen,  så tog finaste Carina över så att jag fick umgås lite med henne.

Helgen var kanon som vanligt med gig i Hässelby Gård :)

Halsont är väl kanske inte d skönaste man kan ha,  men jag tror nog jag ska överleva :) blir te med massa ingefära och strepsils, strepsils, strepsils och sen lite mer strepsils :)

Var meningen att jag skulle vara ledig kommande helg,  men d blir inget av med det.
Jag skulle, tillsammans med min syster och svåger åka ner och hälsa på vår nyfunne bror och hans familj. Tyvärr så fick han förhinder och därmed finns inget tillfälle förrän i slutet på sept tidigast för min del iaf.
jobb jobb och jobb. Så är det ju som egen företagare :) Inte lätt att ta ledigt alla gånger :)
 
Har nu varit tobaksfri i snart 4 månader,  om inte mer,
Jag har inte så jättenoga koll på exakt datum när jag slutade.
En sak som jag däremot vet med all säkerhet är att jag nu varit drogfri i 2 år och 8 månader ganska precis!!
Livet är alldeles underbart att leva på nykter kaluver som man säger :)
 
Det är inget jag tänker på lika ofta som tidigare och jag har inte haft *sug* på länge.
Jag vet dock är att man kan aldrig slappna av :) för en dag står suget i farstun och innan man hinner reagera kan man få återfall.
Kämpar på och försöker att ALDRIG bli för avslappnad och tänka att nu är det borta och jag kommer aldrig mer att vilja röka ..been there, done that.  2 ÅR och 8 Månader senare kan jag säga att jag är mycket nöjd :)

hmmm... något mer? faktiskt inte som jag kommer på just nu :)
Over and out/M

Kommentarer

Postat av: Åsa Östergren

Publicerad 2012-07-29 11:39:42

Du ska vara STOLT över dina 2 år och 8 månader!!!
Är så innerligt glad för din skull. du förtjänar det bästa gumman.
Kramis Åsa

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mia PH

En oftast glad skit som tycker livet är alldeles för kort för att hänga upp sig på sånt som inte gör livet bättre utan tvärtom. Raka rör gäller annars kan du hålla dig borta från mig, för jag har tyvärr inte tid med ditt larv :) så d så. Äntligen känner jag mig lycklig för första gången på länge och har bestämt mig för att ta upp bloggen igen. Förut var det mycket smärta men livet bjuder alltid på nya möjligheter :) så nu kör vi :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela