Mijerra = Mia helt enkelt

Mina innersta tankar, funderingar, rädslor och principer :)Om mig och mitt liv helt enkelt!

Drömmer mig bort...

Publicerad 2012-07-01 06:54:02 i Allmänt

Halloj därute :)
Var ett tag sedan jag skrev nu, är dålig på att uppdatera och ibland känns d så onödigt på något vis eftersom jag inte tyckt att jag haft något intressant att berätta.
Har mest varit trött och orolig för hur alla mår i min familj och för företaget som är mycket mer ansvar än vad jag föreställde mig när jag startade det.
Inte för den skull negativt men lite jobbigt har det faktiskt varit.
PMI är mitt motto och står för Positiv Mental Inställning.

Har klamrat mig fast vid det och det gör livet lättare, tro det eller ej.
Att inte fokusera på det dåliga i vardagen utan att glädjas åt det som faktiskt är bra och gör en lycklig!
Har växt jättemycket mentalt känner jag sen jag slutade med dumheterna som avskärmade mig från ett nyktert liv. :) jag har ju pratat om det i tidigare inlägg så jag tänker inte älta det.
Jag känner mig lycklig i min situation för det mesta, men visst finns det saker som kan bli bättre. sakta men säkert får man jobba för att det ska förverkligas :) En dag i taget :)
Ett steg jag tagit är att sluta i bluesbandet jag spelade i, jag blev en bromskloss för dem eftersom jag inte orkade lägga ner så mycket tid på att repa och då kom vi överens om att det är bättre för båda parter att gå skilda vägar. kändes som en lättnad när vi pratade och det visar att beslutet var rätt. Kommer verkligen att sakna dem dock för de är allihopa grymma musiker och människor som jag verkligen gillar...men räcker inte tiden till så gör den inte det, hur man än vänder och vrider på det. har däremot lovat att ställa upp om de får en spelning och inte hittat någon ny sångerska :)
PMI har oxå smittat av sig på folk runt omkring mig och det tycker jag är underbart.
Att gå och vara arg, ledsen, besviken, bitter, etc på saker som inte kommer att förändras, det förgiftar bara ens sinne och gör det svårare att se det som är bra...

Och inte blir det bättre eller ändras heller...så SLÄPP DET och gör något bra av morgondagen istället :) Det försöker jag göra varje dag.
Nu längtar jag till att september ska komma :)  hehe  varför ser ni nedan :)
I torsdags när jag jobbade på Druvan så blev jag tillfrågad av en mycket god vännina om jag kunde tänka mig att ta en sista minuten-resa tillsammans med henne i augusti.
kan inte åka förrän i september men det startade en process inom mig och en längtan till varmare breddgrader.
1 vecka med sol, bad, vila, trevligt sällskap och nya upplevelser...mmm...*suck* :) vore helt himla uuuuunderbart.
Det enda som blir lite jobbigt är att vara ifrån min älskling Jerry och vår vovvis. men jag tror jag skulle komma tillbaka som en snällare fru/matte efter att fått ladda batterierna :)
Skapa fina minnen att spara när hösten och vintern smyger sig på :)
Sen att åka med Connie vore ju perfekt eftersom jag trivs i hennes sällskap och vi har mycket gemensamt, blir så härligt okomplicerat då.
blir ju inte sämre att det här hotellet (som jag och Jerry bodde på när vi var där) ligger typ 50 meter från Mallorcas utan tvekan bästa karaokebar :) '
hahaha en del har ju träffat Lez som äger stället när han har varit och hälsat på i sverige och Schamiran :)
JA, JAG VET!!!! hehe men då får ju jag festa loss och bara vara gäst :)
Så nu blir det till att spara slantar och ta d väääldigt lugnt så att jag förhoppningsvis kan förverkliga detta....
PMI  PEOPLE  PMI/pözzz

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mia PH

En oftast glad skit som tycker livet är alldeles för kort för att hänga upp sig på sånt som inte gör livet bättre utan tvärtom. Raka rör gäller annars kan du hålla dig borta från mig, för jag har tyvärr inte tid med ditt larv :) så d så. Äntligen känner jag mig lycklig för första gången på länge och har bestämt mig för att ta upp bloggen igen. Förut var det mycket smärta men livet bjuder alltid på nya möjligheter :) så nu kör vi :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela