Mijerra = Mia helt enkelt

Mina innersta tankar, funderingar, rädslor och principer :)Om mig och mitt liv helt enkelt!

Repat och reflekterat

Publicerad 2011-05-03 01:27:05 i Allmänt

Sitter här och har precis avslutat lite pokerspel.
Var ett tag sen jag skrev, mycket pga att jag har haft så himla mycket att försöka smälta, när det gäller mötet med min bror.
Så mycket känslor som snurrar runt. Fina och varma känslor.
Saknar pappa extra mycket nu. konstigt att d redan gått över 3 år sedan jag pratade med honom. känns som om han alltid kommer att leva inom mig på något konstigt sätt.
Ibland tycker jag mig höra hans röst i mitt huvud. speciellt idag på repetitionen med Odd.
*skärp dig, mer känsla i sången pitchie* hehehe skönt och lite *bittersweet*

När d gäller musiken speciellt så önskar jag jag kunde ha honom som *bollplank*, spela våra inspelningar för honom och få konstruktiv kritik som bara han kunde ge mig...Det var aldrig så att han sa vad jag ville höra, utan alltid rakt på sak utan pardon. hahaha ibland lite för rakt på sak. men d var pappa i ett nötskal.

Saknaden efter honom har blommat upp nu mycket pga av min storebror Thomas.
Jag ser så mycket likheter mellan dem 2.  Först nu när pappa är borta förstår jag vilken viktig del av mitt liv han verkligen var...Man tar alldeles för mycket för givet när människor man älskar finns vid ens sida.

Ångrar inget i vår relation förutom att jag önskar att jag ringt mera till honom även om vi pratade oftast minst 1 gång i veckan.  

Pappa lilla,      önskar jag kunde krama dig igen!

Blir lite ledsen och önskar jag gjort mer ändå........även om jag inte har skuldkänslor.
En viktig del i min sorg och saknaden efter pappa är ändå att jag inte känner skuld.
Jag gjorde mitt känner jag och vi hade en fin relation, men så här i efterhand önskar jag att jag åkt till honom oftare, bara tagit en fika och låtit honom veta att han var älskad.
Samtidigt så vet jag att han visste det.

Finns en sång med Diamond Rio som jag och Jerry alltid betraktad som vår eftersom vi spelade den när han var här första gången och vi blev kära, sen skulle han åka hem och vi spelade den och grät, vi ville ju inte skiljas.

Nu är den pappas låt. jag gråter som det barn jag blir när jag hör den. En dag till.......vad skulle jag göra med den om du fortfarande var här??

http://www.metacafe.com/watch/sy-40036191001/diamond_rio_one_more_day_official_music_video/


Heaven is a place nearby and I'll see you when the time is right, not 2 soon I hope but still I can't wait.

Kärlek är en underbar känsla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mia PH

En oftast glad skit som tycker livet är alldeles för kort för att hänga upp sig på sånt som inte gör livet bättre utan tvärtom. Raka rör gäller annars kan du hålla dig borta från mig, för jag har tyvärr inte tid med ditt larv :) så d så. Äntligen känner jag mig lycklig för första gången på länge och har bestämt mig för att ta upp bloggen igen. Förut var det mycket smärta men livet bjuder alltid på nya möjligheter :) så nu kör vi :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela