Mijerra = Mia helt enkelt

Mina innersta tankar, funderingar, rädslor och principer :)Om mig och mitt liv helt enkelt!

Länge sedan jag grät så mycket...

Publicerad 2011-07-26 16:07:26 i Allmänt

Hunden
en dikt av Anders Hallgren.


Han bad inte att få komma till Dig.
han bara kom för att DU ville ha honom.
Han kom till Dig, för att ge Dig vänskap,
när andra sviker.
Sympati när andra är emot Dig.
Han kom för att ge Dig Kärlek,
när Du känner Dig utelämnad
och sällskap när Du är ensam.

Han gör Dig på gott humör när Du är ledsen,
tar emot Dig med glädjetjut
när Du äntligen kommer hem.

Han är någon som behöver Dig,
någon att smeka, leka med
och ha roligt tillsammans med.
Han är beroende av Din omtanke och Kärlek.
Han protesterar inte när Du missförstår honom.
Han är utlämnad till Dig på gott och ont.

Han ger Dig sköna avkopplande promenader
Han ger Dig sällskap
Han ger Dig Kärlek och Glädje
Han vaktar och skyddar Dig
Han varnar om främmande närmar sig
Han överger Dig inte, så länge han lever
Han ger Dig trygghet.

VAD GER DU?



Det här är Shiva...Hon blev bara 6 månader gammal. Läs henners historia under Hundens Bön.


Hundens Bön.

Mitt liv varar bara ca. 15 år
Skild från dig betyder sorg för mig
tänk på det när Du skaffar mig!
Ge mig tid att förstå vad Du begär av mig.

Gör mig tillitsfull, ty Du är hela mitt liv.
Bli inte arg på mig, om jag inte genast förstår,
din vilja.
Spärra inte in mig som straff.

Du har ditt arbete, dina vänner och nöjen
Jag har bara dig.
Tala till mig, även om jag inte förstår dina ord.
Din stämma säjer mej allt.

Vet du att jag aldrig glömmer
vad man gör mot mig?
Om du slår mig, tänk då på att
mina tänder med lätthet kan krossa din hand.
men jag använder inte min styrka mot dig.

Ge mig av din tid, när jag blir gammal.
Även du blir gammal en dag.
Var hos mig när jag har det svårt,
allt blir lättare för mig, om Du är med.

Håll min tass när jag slutligt somnar in
Vi möts igen på Regnbågsbron

JAG ÄLSKAR DIG!
Din Hund





Satt och läste på fejjan om Shiva. Detta är artikeln.

SHIVA BLEV BARA SEX MÅNADER

Med en plastpåse om huvudet dumpades valpen Shiva för att dö i ett skogsområde i södra Stockholm.
/---/

Det var den 29 mars som några förskolebarn hittade en plastsäck i ett skogsområde nära Kämpetorpsskolan i Solberga i södra Stockholm. Barnen hämtade en lärare som larmade polisen då hon såg att det rann blod ur påsen. Polispatrullen kunde efter en snabb titt i säcken konstatera att det handlade om ett dött djur och körde till Bagarmossens djursjukhus.

- Jag blev uppringd av chefsveterinären som berättade att det låg en svårt misshandlad och död hundvalp i säcken. Det var bland det värsta de sett på djursjukhuset, berättar Elin Franzen, djurskyddspolis.

En förundersökning inleddes. De dokumenterade skadorna visade att valpen utsatts för en långvarig och mycket allvarlig misshandel och tortyr. Den lilla tiken hade både gamla och nya sår, ärrbildningar och tydliga sår efter snitt. Blåmärken på lårens insida tyder på att hon kan ha varit upphängd i rep. Spyor och blod i den plastpåse hon hade runt huvudet visar att hon kvävts till döds.

En person med koppling till hunden kunde snabbt spåras, tack vare att valpen var märkt. Spåren ledde till den första ägaren, som hade sålt sin amstaffvalp Shiva via annons för tre månader sedan. Shiva var då var cirka tre månader.

- Den första ägaren uppfattade köparen som seriös. De träffades två gånger innan köpet gick igenom och en gång efteråt, men aldrig hemma hos köparen. Den första ägaren är helt förkrossad och får stöd av poliser som jobbar med brottsoffer, berättar Elin Franzén.

Köparen hämtades till polisförhör och anhölls därefter av åklagare. Han släpptes senare men är fortfarande misstänkt för djurplågeri. Elin Franzén berättar att den misstänkte i förhör uppgett att han mått dåligt och att detta gått ut över valpen. Det framkom också att Shiva levt i en källare.

Elin Franzén hoppas på maxstraffet för djurplågeri; två år.
- Jag har svårt att se vad som skulle kunna vara värre än det som Shiva utsattes för. Dessutom pågick det under lång tid, säger hon.


BLIR SÅ FRUKTANSVÄRT LEDSEN OCH ARG NÄR JAG HÖR/SER MÄNNISKOR BEHANDLA LEVANDE VARELSER MED VÅLD OCH ORÄTTVISA!!  ÖNSKAR JAG VISSTE VEM HAN/HON VAR...ELLER KANSKE INTE FÖR DÅ SKULLE JAG OXÅ HAMNA I FÄNGELSE...MEN SÄKERT LÄNGRE ÄN 2 ÅR...SKANDAL!!!!

Kommentarer

Postat av: Timo

Publicerad 2011-07-26 21:54:36

Ja FY FAN vad vi människor kan sjunka lågt och vara grymma. Ett djur, en hundvalp... som inte kan annat eller heller vill annat än att foga sig till sin flock... Jag hoppas verkligen att förövaren på riktigt inte har sitt förstånd intakt, för då och endast då, kan jag begripa att någon kan ha gjort sig skyldig till någonting så här horribelt!!

I övrigt önskar jag aldrig någonsin stöta på en människa som gjort sig skyldig till liknande bestialiska dåd, för då tror jag att jag inte skulle klara att hålla tillbaka min vrede och sannolikt skulle det mötet leda till en mindre djurplågare och en till person, till last för samhället a´3500kr/dygn...

Må Karma verkligen existera...

Postat av: Mijerra

Publicerad 2011-07-26 23:40:37

Tack för din kommentar Timo. Man blir verkligen mörkrädd när man läser detta och hela dagen har jag haft en smärta i bröstet vid tanken på denna lilla hundflicka som aldrig fick uppleva den fina kontakt vi kan ha mellan oss som hund och människa. En relation så underbart vacker om den utvecklas och vårdas på rätt sätt. Oskyldigt offer för en ful,otäck, självisk, elak, så kallad männsika.

Jag hoppas oxå att Karma existerar och att han/hon får sitt straff.

Kram på dig <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mia PH

En oftast glad skit som tycker livet är alldeles för kort för att hänga upp sig på sånt som inte gör livet bättre utan tvärtom. Raka rör gäller annars kan du hålla dig borta från mig, för jag har tyvärr inte tid med ditt larv :) så d så. Äntligen känner jag mig lycklig för första gången på länge och har bestämt mig för att ta upp bloggen igen. Förut var det mycket smärta men livet bjuder alltid på nya möjligheter :) så nu kör vi :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela