Mijerra = Mia helt enkelt

Mina innersta tankar, funderingar, rädslor och principer :)Om mig och mitt liv helt enkelt!

Min bror är så underbar och väldigt lik vår pappa.

Publicerad 2011-04-26 05:44:56 i Allmänt

Ja, det är så underbart härligt att se!! Förutom att han är en underbar person att umgås med, skit-trevlig med en härlig humor så är han oxå väldigt,  väldigt lik vår pappa :)
hårfäste, haka, öron, händer, uttryck, glädje, spontanitet!!

Sitter här tidig tisdag morgon och försöker sammanfatta allt som snurrar i huvudet...Vaknade efter 4 timmars sömn igen...hatar sömnlösheten! men för en gång skull finns d iaf en bra anledning till den! :)....
Känner mig lycklig och rik! Storebror var allt jag hoppats på och mycket mycket mer!!

I dag träffades vi *face 2 face* för första gången men det kändes som om jag känt honom hur länge som helst.
Är lite läskigt det här med gener.... hur man kan känna igen sig själv i en människa man aldrig mött...läskigt på inget annat än ett POSITIVT sätt. Vår bror är oxå lik mig och Jenny.......tydligen gillar de både Thomas och Jenny att skriva *2 DO- listor* haha Thomas gör oxå grimaser eller funny faces när han berättar något kul...hehe.....själv har jag sååå många kort på när jag gör samma sak!!
Jag och lillasyster Jenny har haft en kanondag, d tror jag hon håller med om.

När han kom så hade han med sig jättefina buketter som hans fru Ann-Helene egenhändigt bundit till oss.
Hon äger ju en blomsterbutik och är en duktig florist.

Vi fick oxå jättefina hälsningar från våra brorsbarn Beiron, Milton & Wilma.
.......vi vill hälsa till våra fastrar Maria och Jenny.......Awwww sååå fina :) Tack så jättemycket!!
blev så himla rörd...Jag har aldrig varit faster tidigare :)

Längtar tills vi får träffa även dem och Annhelen :) blir nog i början på sommaren.

Vi har spenderat dagen med att kolla på kort och Miltons vattenmelon historia är en,  som jag fortfarande skrattar åt inombords....fick se ett kort på en överlycklig Milton i Grekland när han fick äta hur mycket melon han ville. Snacka om LYCKA!!
Att han sen trodde att han blivit sjuk när han fick se den röda toalett-stolen och förskräckt ropade.....PAAAAAAPPPPPAAAA!!!!   Jag har blivit sjuk!!  Ja, det får bli en historia han får leva med :) :P
*fniss*    barn är för härliga!  

Fick oxå se ett underbart vackert kort på Annhelen som verkligen fångade in mig mitt i allt det här underbara och all information som flödade idag.. 
Hon har släkt lååångt uppe i norrland och de har renar och lever sameliv.  
Hon såg ut som en fotomodell i traditionell Samedräkt!
Vilken vacker kvinna min bror är gift med sedan 20 år!!
och tydligen så är hon grym på att göra egen tårta :)

Är så mycket intryck och känslor som snurrar i huvud och hjärta att man blir alldeles yr....
Det är en känslomässig karusell som man aldrig vill kliva av!
Jag kan helt ärligt säga att jag älskar min bror och ser fram emot vår resa som syskon....och då menar jag ju naturligtvis Min, Jennys och Thomas resa...

Vi har såååå mycket att ta igen...på något sätt känner jag mig berövad tid med min bror och d gör mig lite arg/ledsen, för tänk vad mycket minnen vi skulle kunna ha haft....men samtidigt......
Det kunde ha varit mycket värre....tänk om jag aldrig fått veta att han fanns!!
Nu finns han och vi ska göra det bästa av situationen!
Och vi 3 ska tillsammans skapa nya minnen  :D

Jag vet någon som överraskat men väldigt stolt tittar ner från sin himmel och säger:
Piichie!!  vad fin han är min son!!





Kommentarer

Postat av: Åsa Östergren

Publicerad 2011-04-26 08:34:00

Men gumman blir alldeles tårögd när jag läser det här.

Gud så glad jag blir för din skull. Nästan lite avundsjuk.

Hoppas att ni får massa tid tillsammans och massa skratt.

Kramisar

Postat av: Malinne Mamma till Nellie 20 månader och Tiffanie 6 månader

Publicerad 2011-04-26 10:43:03

Hej!

vad roligt att läsa din blogg ;)

Gud så roligt att det gick bra med din bror,Jag vet hur det känns...Träffade min halvsyrra första gången när hon var 13 år...



Kramar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mia PH

En oftast glad skit som tycker livet är alldeles för kort för att hänga upp sig på sånt som inte gör livet bättre utan tvärtom. Raka rör gäller annars kan du hålla dig borta från mig, för jag har tyvärr inte tid med ditt larv :) så d så. Äntligen känner jag mig lycklig för första gången på länge och har bestämt mig för att ta upp bloggen igen. Förut var det mycket smärta men livet bjuder alltid på nya möjligheter :) så nu kör vi :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela