Mijerra = Mia helt enkelt

Mina innersta tankar, funderingar, rädslor och principer :)Om mig och mitt liv helt enkelt!

Ensamtid ...

Publicerad 2012-08-21 15:30:00 i Allmänt

Jepp, nu är d tillbaka till vardagen..
Har faktiskt haft vad jag kallar ensamtid..utan telefon och bara fejjan i den mån man vill och orkar :)

Jag brukar *stänga av* ibland för att orka med vardagen.

Tror det är nyttigt att ibland *stanna upp* och lukta på blommorna så att säga.

I min vardag så ingår mycket social kontakt och missförstå mig rätt...Den älskar jag!!

Jag blir dock lite trött i huvudet ibland och behöver få tid att samla tankarna.
Jag är nog en person i behov av min egen tid, att slippa vara social, prata, resonera, :)

Istället så lyssnar jag på musik, kollar hjärtskärande filmer och lever ut känslor. som glädje, sorg etc.
Det gör jag oftast helst i min ensamhet. Har lite svårt att dela sådant, framför allt sorg..

hehe tar nog efter min pappa som var en konstnärssjäl och han förlorade sig ofta i sitt skapande.

För mig är det så befriande att se en sorglig film t.ex och bara få gråta ut riktigt ordentligt..
du vet, så där så man nästan tappar andan..skööönt men samtidigt smärtsamt..

Eller att lyssna på musik och känna hur d spritter i hela kroppen och man bara vill Dansa dansa dansa :)

Ligga och gosa med vovvis efter en låång promenad i ösregnet är oxå totalt underskattat..
lite blött men myyyysigt :) hehe

Äta god mat och bara sitta tyst med min man men ändå känna gemenskap, den ordlösa kärleken som finns när man trivs riktigt bra tillsammans med någon..ord är överflödiga, en blick räcker och säger mer än tusen ord ibland.

Jag är väldigt lyckligt lottad..
Världens bästa famil, jobb och vänner.
Tack för att ni finns och för att ni ger mig plats och tid att bara vara... Massa lööv/M

Kommentarer

Postat av: Carina

Publicerad 2012-08-21 15:41:21

Ja, det är skönt att bara vara och stänga av som du skriver. Massa kärlek till dig med! Kram

Svar: mm vi måste ju spara på batterierna :) Kramar till dig syster yster :)
Mia PH

Postat av: Andre

Publicerad 2012-08-21 18:43:49

Fina ord och tankar, vet precis hur du känner när du bara vill vara.
Ibland kanske man själv stör dig när du känner så, men vi använder helst fejjan för att kontakta eller fråga dig något.

För då kan du själv bestämma när du vill svara om det inte är något som man tycker är viktigt och få ett snabbt svar på, då kanske man ringer, men du vet att du alltid kan säga till oss att du inte orkar snacka just nu.
MEGA KRAMAR FRÅN MIG OCH FILIPPA

Svar: Finaste vänner tack!! Andre och Filippa, Ni stör mig aldrig och jag är rik som har er i mitt liv!! Njuter av ensamhet ibland och tycker det är väldigt rogivande att bara gå helt tyst en hel dag och bara smala tankarna. :)
Mia PH

Postat av: Anne

Publicerad 2012-08-22 21:17:30

Jag är likadan, känslor är lättast att visa när man är ensam och en film med vardags dramatik är oftast den bästa avkopplingen.
Har man mycket folk omkring sig är det skönt att få njuta av lugn och ro så fort möjlighet finns.
Sköt om dig Mia

Svar: Tack så mycket Anne. nu är det ny vecka och full fart...men skönt var det :) kram
Mia PH

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mia PH

En oftast glad skit som tycker livet är alldeles för kort för att hänga upp sig på sånt som inte gör livet bättre utan tvärtom. Raka rör gäller annars kan du hålla dig borta från mig, för jag har tyvärr inte tid med ditt larv :) så d så. Äntligen känner jag mig lycklig för första gången på länge och har bestämt mig för att ta upp bloggen igen. Förut var det mycket smärta men livet bjuder alltid på nya möjligheter :) så nu kör vi :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela